"Докато има бедни и богати, управляващи и управлявани, няма да има мир, нито мирът ще бъде желан, защото такъв мир ще бъде основан на политическо, икономическо и социално неравенство за милиони човешки същества, които страдат от глад, безчинства, затвор и смърт, докато малко малцинство се наслаждава на всякакви видове удоволствия и свободата да не правят нищо"

Рикардо Флорес Магон, 1911

23 август 2009

Въоръжен анархист до Обама

Човек, препасал на ремък армейска автоматична пушка, беше измежду десетките въоръжени, протестиращи около сградата във Финикс, Аризона, в която президентът Барак Обама държа реч пред ветерани, съобщава Си Ен Ен. Това е втори скорошен случай, когато толкова оръжия се оказват в близост до президента, но действията на протестиращите не били в нарушение на законите на страната и вероятно единственото последствие са опънатите нерви на президентската охрана.

http://novini.dir.bg/2009/08/18/news4941866.html

КОМЕНТАР: Видях тази новина, но не и обърнах внимание. Още повече, че нашите загубени журналисти пак са преувеличили, доколкото разбрах не става въпрос за "десетки въоръжени", а за един единствен човек. Помислих си, че това е поредния десен откаченяк. В Америка е пълно с такива. Носят открито оръжията си, организират се в милиции, крият се по планините, обстрелват всеки черен хеликоптер, който мине, защото мислят, че това са войски на масоните, вярват в конспирации и т.н. Да но се оказа, че съм сбъркала. Ето какво прочетох в Infoshop.org:

Човекът, носещ оръжието се е представил просто като "Крис". Отказал е да бъде интервюиран от мейнстрим медиите. Единствено е дал кратко интервю за едно радио предаване.

"Аз загубих вяра в политическия процес в Америка. Аз положих усилия да бъда активен в локалната секция на Републиканската партия в Аризона, но виждайки нещата отвътре, виждайки как нещата се движат, аз осъзнах, че тази машина, това "ляво-дясно", демократи срещу републиканци е просто начин да ни противопоставят едни срещу други и победителят е винаги Държавата. Победителят е винаги правителството. Мисля, че гласуването просто няма да работи. Мисля, че е време хората да се изправят и да кажат "не" на нещата, които ни налагат."

Крис е бил репликиран от поддръжници на Обама, една жена му е казала, че се чувства неконфортно като вижда оръжието. Той и отговорил, че едно време цвета на неговата кожа (Крис е чернонож) е предизвиквала дискомфорт в белите.

"Някой започна да говори с мен за либертарианството (дясно политическо движение, донякъде подобно на анархизма - бел. Kitty Styles) и аз му казах, че не съм либертарианец. Ако трябва да си поставя етикет, щях да се нарека анархист."

Браво, дано повече хора се осъзнаят.

1 коментар:

  1. Аз не съм много сигурен, че е анархист... по-скоро е някакъв объркан/отчаян патриот. Все пак е работил с Републиканците.. и изведнъж така радикално да смени вижданията си. Но е възможно де.

    ОтговорИзтриване